Història-ficció

L’última de Tarantino i altres ucronies

A la seva última pel·lícula, Quentin Tarantino torna a canviar la història, com havia fet a ‘Maleïts malparits’ (2009), en què un grup de soldats jueus americans aconseguia matar Hitler. Aquesta reescriptura de la història, anomenada ucronia, té altres exemples en el cinema i la literatura, des de Mark Twain fins a Joan-Lluís Lluís passant per Pere Quart o Tísner. 

Segueix-nos a Facebook per assabentar-te dels nostres darrers reportatges

“Què diran els llibres d’història?”, pregunta, cap al final de Maleïts malparits (Inglorious Basterds, 2009), el coronel alemany Hans Landa, també conegut a la pel·lícula com “el mata-jueus”. El director Quentin Tarantino gaudeix enviant missatges premonitoris als seus espectadors a través dels diàlegs. En aquest cas suggereix, per boca d’aquest nazi, la seva intenció de capgirar tota la història de la Segona Guerra Mundial tal com la coneixem. Minuts després, un grup de soldats jueus americans —ajudats, inconscientment, per una jueva i un negre— es carregaran, en un cinema de París, uns 350 nazis, entre els quals tota la cúpula ...

Subscriu-te a El Temps i tindràs accés il·limitat a tots els continguts.

Ja ets subscriptor? Accedeix-hi