PAÍS VALENCIÀ

El Govern valencià “no contempla” una AP7 de pagament en 2020

La consellera de Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, assegura que el Govern valencià “no contempla cap altra opció” que una AP7 completament gratuïta a partir de l’1 de gener de 2020, quan expira la concessió actual. A més, dona llum verd al megaprojecte comercial Puerto Mediterráneo, que Compromís rebutja de ple: “Si continua respectant la normativa, aquest projecte serà aprovat”.

Segueix-nos a Facebook per assabentar-te dels nostres darrers reportatges

“El Govern valencià no contempla cap altra opció que una AP7 lliure i gratuïta a partir de 2020”, ha remarcat la consellera valenciana María José Salvador durant un esmorzar informatiu organitzat pel Fórum Nueva Economía. “Ja hem proposat al Ministeri de Foment les deu connexions que caldria fer, treballem amb un únic full de ruta”, ha expressat de manera contundent davant els darrers posicionaments dubtosos del titular espanyol de Foment. Malgrat que José Luis Ábalos, en prendre possessió de la cartera, ara fa tres mesos, va anunciar amb bombo i platerets que la fi de la concessió comportaria la gratuïtat total de la via, els seus últims comentaris fan pensar que el Govern de l’Estat idea alguna fórmula per sufragar-ne el manteniment, tal com havia insinuat l’anterior titular de Foment, el popular Íñigo de la Serna.

Salvador ha fet aquestes declaracions en el transcurs d’un esmorzar informatiu organitzat a València pel Fórum Nueva Economía, en què la consellera Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori ha fet una repassada de les línies mestres de la seua acció de govern al llarg de la legislatura. A preguntes dels assistents tampoc no ha qüestionat el megaprojecte comercial Puerto Mediterráneo, que un grup inversor estranger ha previst instal·lar a Paterna i que compta amb l’oposició frontal de Compromís, l’altre partit que integra el Consell. No debades, la coalició valencianista va eixir del govern local d’aquest municipi de l’Horta per les discrepàncies que manté amb l’alcalde socialista, Juan Antonio Sagredo, en relació a aquesta obra. En aquest sentit, Salvador ha recordat que l’executiu valencià “ha complert absolutament amb la legalitat vigent, aportant seguretat jurídica i sense deixar espai a cap arbitrarietat”. “Si es continua respectant la normativa, aquest projecte serà aprovat”, ha dit.

Respecte una altra obra polèmica que divideix socialistes i Compromís, la V21, la consellera ha emfasitzat que és una infraestructura “necessària”. “Alhora, però, som sensibles amb el territori i tractarem de reduir-ne l’afecció al màxim possible”, ha apuntat Salvador, que ha suggerit la possibilitat que aquest tercer carril siga del tipus Bus-VAO. “Serà una ampliació respectuosa amb el medi”, ha insistit Salvador, que no s’ha mostrat tan explícita, ni de bon tros, amb l’accés nord al port de València, que ha sotmès a la redacció del pla de mobilitat sostenible de la ciutat. “Cal una diagnosi acurada sobre el tipus de connexió que seria necessari”, ha subratllat.

Finalment, Salvador també s’ha felicitat per l’avanç que suposa l’obertura nocturna del metro de València. Davant les crítiques perquè l’anunci –el setembre passat, en el darrer debat de política general– feia pensar en una obertura total i no parcial, com efectivament serà, la consellera n’ha esgrimit raons econòmiques. Només s’obrirà les nits del cap de setmana i les vespres de festius fins les 2,30h perquè és allò que el pressupost permet. “És allò més raonable, tenint en compte les nostres possibilitats”, ha dit. Dels 10 milions d’euros que l’Estat ha enviat el País Valencià per al transport metropolità, la Conselleria en gestionarà 3,8, bona part dels quals amb aquest objectiu. “Així que disposem de més recursos, millorarem el servei; ara bé, tothom ha de saber que aquest servei ha vingut per a quedar-s’hi”. La Generalitat i l’Ajuntament de València reclamen 38 milions per a la gestió del transport metropolità, una xifra que s’aproxime molt més als 60 milions que rep Barcelona o als més de 100 milions de Madrid.

 

Subscriu-te a El Temps i tindràs accés il·limitat a tots els continguts.