PAÍS VALENCIÀ

Els plans d'Empar Marco: Àpunt Ràdio a la tardor i televisió a l'hivern

La directora general de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) aprofita la presentació de la imatge corporativa de l’ens per concretar els terminis de la posada en marxa de les diverses plataformes.

Segueix-nos a Facebook per assabentar-te dels nostres darrers reportatges

Al Jardí Botànic de València, el mateix lloc on Ximo Puig, Mónica Oltra i Antonio Montiel van solemnitzar l’acord de govern del mateix nom –i la revisió posterior– en representació del PSPV-PSOE, Compromís i Podem, la directora general de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC), Empar Marco, ha comunicat aquest dimarts que la ràdio i la web de l’ens públic començaran a rodar abans no acabe 2017, i que la televisió ho farà durant el primer trimestre de 2018.

Marco ha fet aquest anunci en l’acte de presentació de la imatge corporativa de la CVMC, davant Puig, Oltra, Montiel i dos centenars de persones més. Segons ha explicat, en primera instància la ràdio emetrà només en una franja reduïda –en funció de les possibilitats de personal– espais de caire musical i cultural, mentre que la plataforma digital –que d’inici tampoc no operarà a ple rendiment– se centrarà en l’emissió de continguts infantils. Pel que fa a la televisió, en canvi, caldrà esperar fins el llindar de la primavera (potser a les Falles) perquè els valencians puguen veure-la de nou, si bé en aquest cas la recuperació del servei serà total, amb la graella sencera. En el cas de la ràdio, les hores de programació s’aniran incrementant així que cresca la plantilla.

 

Un logotip redó com una taronja

La lletra à, accentuada i de color blanc, enmig d’un cercle negre. Aquest serà el logotip que farà servir de manera habitual Àpunt, amb diverses variants cromàtiques depenent del contingut. Eva Sarasol i Iker Mugica, de la filial valenciana d’Aftershare, l’empresa del publicista català Risto Mejide, qui també va encarregar-se, al seu dia, de posar-li’n nom. Tant Sarasol com Mugica han raonat el perquè del disseny escollit: és redó “com les places on parlen els valencians, com les taronges, com la paella i com el got d’orxata”, amb una lletra “a” en la moderna tipografia Gotham, de l’any 2000, amb un accent que aporta seriositat, reflexió, fet amb tipografia Clarendon, una de les més clàssiques, que ja es feia servir al segle XIX. Un “homenatge al periodisme”, segons els representants de l’empresa.

Més enllà de la imatge corporativa de l’ens, les properes setmanes seran molt importants per definir-ne el planter. El període d'inscripció a la bossa de treball temporal d'Àpunt es tanca aquest dijous, 14 de setembre, i els ex-treballadors de RTVV parteixen amb un avantatge notable. Els punts obtinguts per cada mes treballat fan preveure que coparan bona part dels més de 450 llocs de treball que hi ha en cartera. Un desequilibri que la Unió de Periodistes Valencians ha denunciat obertament i que posa en risc el reinici de les emissions. Aquest col·lectiu de professionals ha impugnat el procediment en reclamar un barem menys favorable als empleats de la vella RTVV i més oportunitats per a les noves generacions, però Marco no ha atès aquesta demanda. El conflicte amenaça d’agreujar-se encara més si els afiliats, en una assemblea que se celebrarà properament, opten per sol·licitar l’adopció de mesures cautelars. En aquest cas, la justícia podria aturar el procés de selecció de personal, cosa que ajornaria la posada en marxa d’Àpunt fins més enllà de les eleccions de 2019.

 

Sense l’oposició

Cap representant del PPCV ni de Ciutadans no ha volgut assistir al descobriment del logotip d’Àpunt Mèdia. Els populars van desmarcar-se de la reobertura de la radiotelevisió des del primer moment, mentre que Ciutadans mostra una desconfiança creixent i opina que el procés hauria d’haver-se gestionat d’una altra manera. L’última desavinença té a veure amb el concurs de selecció dels futurs càrrecs directius, en què la majoria de membres del cercle de confiança de Marco –després de la fase d’autobaremació de mèrits i de la presentació de la memòria– es troben molt ben situats per ser-ne els escollits.

A expenses de la tercera fase, la de l'entrevista, tots ells es troben en unes condicions molt favorables per tal de retenir les places a què aspiren. Algunes veus dels partits que donen suport al Consell afirmen que, per comptes de convocar un concurs d'aquesta mena, potser hauria estat més lògic que Marco haguera designat lliurement els càrrecs de confiança de què volia envoltar-se.

Precisament, la imatge de Puig, Oltra i Montiel en l’acte de presentació d’Àpunt al Botànic tot just ha traslladat la sensació de què els mateixos polítics volien fugir: la d’una televisió afí al poder i rebutjada per l’oposició. El camí seguit fins ara, malgrat haver estat molt garantista, no ha servit per desfer-se d’aquesta etiqueta tan perniciosa.

 

 

 

Subscriu-te a El Temps i tindràs accés il·limitat a tots els continguts.