València

La singularitat valenciana salta al món digital

‘Del Tros al Plat’,  el  moviment turístic i gastronòmic de valorització del territori i els seus productes, va presentar la seua nova pàgina web.

Segueix-nos a Facebook per assabentar-te dels nostres darrers reportatges

El món s’ha fet més estret. I el moviment de persones que viatgen a uns altres indrets ha crescut de manera exponencial. Un tràfec ingent que està creant un nou perfil de visitant exigent que busca experiències úniques. Fa dos anys, el Patronat de Turisme de València, l’Ajuntament de València i la Conselleria d’Agricultura, crearen la iniciativa “Del Tros al Plat”, un moviment gastronòmic i turístic que promovia la singularitat i la qualitat d’allò autòcton amb l’objectiu de fidelitzar els visitants. Una filosofia que, en aquest temps, ha estat avalada pels sectors interpel·lats pel projecte, els hostalers, els professionals de la gastronomia i els productors agrícoles.

“Del Tros al Plat” es formula com una cadena de valor nascuda en el cultiu dels productes autòctons, la comercialització de proximitat i, finalment, la culminació en la taula, amb l’aprofitament per part dels professionals de la gastronomia d’aquesta valuosa matèria primera a través de productes elaborats i plats que reflecteixen les singularitats valencianes. Tot, per convertir la degustació en una experiència igualment singular, en un valor diferencial.

Després d’haver teixit complicitats institucionals i socials, el moviment ha fet un pas endavant amb un la creació d’una nova plataforma digital presentada dimarts passat a La Marina de València. Aquesta nova plataforma (www.deltrosalplat.com), “afermarà i projectarà exponencialment el moviment turístic i gastronòmic ‘Del Tros al Plat’ entre tota la societat”, segons va explicar Pilar Moncho, diputada de Turisme de la Diputació de València. La nova plataforma pretén difondre la filosofia de la iniciativa i servir de suport divulgatiu de les accions relacionades. Una manera, deia Moncho, d’acostar al públic “una forma de vida, un projecte de tots i totes, amb vocació de romandre en el temps amb el suport de tots els protagonistes: productes i productors, mercats i venedors, cuiners i cuineres, hostaleres i restauradors”.

En l’acte de presentació, acompanyat de la projecció del curt Pensa un lloc, produït per València Turisme, i d’una degustació de productes que responen a la filosofia del projecte, hi hagué una important representació del món de la gastronomia i l’hostaleria: Javier de Andrés, Diego Laso, Toni Montoliu, Sergio Giraldo, Sebastián Gros, Pablo Ministro, Carlos Julián, Daniel Baño, Néstor Oreiro, Nacho Romero, Raúl Magraner, Maria José Martínez, Raquel Cernicharo, Sebastián Romero, Juan Carlos Galbis o Joan Clement. També donaren suport agrupacions de venedors, productors i agricultors.

La plataforma digital trilingüe, que conté en l’encapçalament un lema ben significatiu que serveix de resum, “El camí més curt a la felicitat”, compta amb diverses seccions per explicar la filosofia, mostrar materials audiovisuals, promocionar els productes valencians i els llocs on es comercialitzen, a més d’un apartat on els cuiners i cuineres mostren les receptes més singulars i destacades.

Subscriu-te a El Temps i tindràs accés il·limitat a tots els continguts.