televisió valenciana

Així són les audiències d’À Punt

Després de la Diada valenciana, À Punt ha difós les dades d’audiència de la cadena que registra una mitjana d’espectadors del 2,4%, una xifra que en només uns mesos de vida l’apropen als guarismes de la televisió murciana. La consultora Dos30’, amb dades de l’auditora Kantar Media, encarregada de mesurar el share de les canals, detalla el perfil dels televidents i situa per sota dels informatius en audiència els dibuixos de ‘Doraemon’. El gat còsmic, el programa de medi ambient ‘Terra Viva’ i el concurs presentat per l’humorista Eugeni Alemany, ‘Atrapa’m si pots’.

Segueix-nos a Facebook per assabentar-te dels nostres darrers reportatges

Com si es tractara d’un renaixement audiovisual, d’una recuperació de la identitat des d’un prisma mediàtic, la tornada de les emissions de la cadena pública valenciana va tancar una etapa d’anys d’absència televisiva en la llengua pròpia. Quatre mesos més tard de trencar amb aquell silenci audiovisual, la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació va difondre les primeres xifres d’audiència. I tot i que d’entrada la directora de l’ens, Empar Marco, tenia dubtes si contractar Kantar Media, l’empresa especialitzada en mesurar el share de les televisions autonòmiques, la CVMC va optar per comptar amb els serveis de la firma audiovisual.

Segons ha comunicat la mateixa corporació, la mitjana d’espectadors de la televisió és d’un 2,4%. Es tracta d’una xifra considerable per als pocs mesos que té de vida la cadena pública i que frega amb l’audiència que va aconseguir la televisió murciana aquest dimecres –dia del qual són les dades- amb un 2,6%. Malgrat no ser comparables, À Punt segueix lluny dels televidents obtinguts per altres canals autonòmiques com ara ETB2 amb un 9,9% o TV3 amb un 16,4%. Unes televisions, però, amb molt de pressupost i amb una llarga trajectòria a la seua esquena.

La CVMC ha assenyalat, al seu torn, que els informatius de la nit van sumar 56.000 espectadors i un 4,1% de quota de pantalla. Una xifra, però, que es veu superada pel programa de medi ambient ‘Terra Viva’, amb un percentatge de pantalla del 4,6 i 58.000 televidents. El concurs presentat per l’humorista Eugeni Alemany també aconsegueix uns bons guarismes, amb un 3,7% i 54.000 espectadors.

Tanmateix, la consultora audiovisual Dos30’, que empra les dades subministrades per Kantar Media, ha elaborat un detallat informe de les primeres audiències d’À Punt. L’empresa utilitza una fórmula diferent a l’emprada per la CVMC, ja que mesura l’audiència en share. Segons aquest informe, avançat per Fórmula TV, l’espai amb més share són els dibuixos Doraemon, gat còsmic amb un 5,7%. L’especial del 9 d’Octubre amb un 4,6%, ‘Terra Viva’ amb un 4,6%, ‘Atrapa’m si pots’ amb un 4.1% i el noticiari de la nit amb la mateixa xifra encapçalen els programes amb més share de la graella.

Tal com estableix aquesta firma, li segueix els informatius de migdia amb un 3,6%, el magazine matinal amb un 2,4%, les noticies de primera hora del dia amb un 2,1%, l’espai d’humor ‘Comediants’ amb un 2%. ‘Assumptes Interns’ comparteix guarisme, mentre el reality ‘Family Duo’ amb un 1,8% i el magazine vespertí ‘A Punt Directe’ amb un 1,4% tanquen els registres si es mesura amb share.

Ara bé, l’informe ofereix més dades respecte del perfil dels telespectadors. À Punt és més visionada per homes –amb un 3,6%- que per dones –amb un 1,4%-. I si ens fixem en l’edat, la franja que més veu la televisió pública valenciana és la que comprèn entre els 25 i els 44 anys, amb un 6,7%. De 45 a 65 anys, compta amb quota de pantalla del 1,8%. Un percentatge que és major –del 2,3%- si s’agafa el segment dels 13 als 24 anys. D’entre els 4 i els 12 anys, la quota és d’un 0,6% dels espectadors i en les persones d’avançada edat del 0,9%.

Pel que fa a la classe social, la quota de pantalla és major quan els ingressos són més elevats. Si registre un nombre de televidents del 6,1% en les persones de classe alta, descendeix fins a un 1,8% en individus de classe mitjana i a un 1% en cas de les capes més desfavorides. Amb un share comercial del 5,1%, À Punt comença els seus primeres mesos amb un audiències considerables per a una cadena que encara no té ni mig any de vida. El revifar audiovisual valencià ja camina.

Subscriu-te a El Temps i tindràs accés il·limitat a tots els continguts.