‘The Good Fight’ donarà guerra

Segueix-nos a Facebook per assabentar-te dels nostres darrers reportatges

L’escepticisme davant d’un projecte de spin-off és una actitud estesa entre els aficionats a les sèries, conseqüència de l’experiència. Sovint són intents poc afortunats d’esprémer una sèrie d’èxit. Hi ha excepcions, és clar (vegin Frasier). La recentment estrenada The Good Fight, spin-off de la recordada The Good Wife, s’afegeix des d’ara mateix a aquest club selecte. Ha aconseguit una triple proesa: recuperar els temes principals de la sèrie original, introduir elements renovadors i mantenir l’estil de sempre, el que els seguidors de la ficció estimen per sobre de tot, fins i tot d’Alicia Florrick. L’escena inicial marca la intenció: pla frontal de Diane mirant a la televisió com Donald Trump és nomenat president. Agafa el comandament i apaga el televisor. Ja ens ho han dit tot. Ella continua sent la de sempre, però alhora tot ha canviat. Carai, el món sencer ha canviat.

Però potser no ha canviat tal com Diane té previst. Malgrat que en començar l’episodi prepara la seva jubilació, al final es veu forçada a continuar treballant en un lloc on mai hauria imaginat. Al personatge li toca començar des de zero, com en el seu moment també li va passar a Alicia Florrick, i també pateix una humiliació pública. En unes circumstàncies similars, però amb menys experiència, es troba la principal incorporació de la sèrie, una jove advocada interpretada per Rose Leslie, que fa una bona feina convocant desconcert i fortalesa. Totes dues acabaran, juntament amb Lucca, que es manté de la sèrie anterior, en un bufet predominantment afroamericà. És un canvi molt encertat, ja que si d’alguna cosa es podia acusar The Good Wife és de ser majoritàriament blanca (a les primeres temporades els únics afroamericans eren secundaris i en papers poc agraïts, com ara el de la fiscal Geneva Pine, o directament delinqüents, com Lemond Bishop).

Això farà que la sèrie pugui tractar regularment problemàtiques racials, un tema candent als Estats Units. De fet, el primer cas de l’spin-off ha estat un abús policíac contra un noi negre. Però no es tracta només d’un assumpte de colors, sinó també sòcio-econòmic. The Good Wife s’havia trobat molt còmode i fins i tot havia enaltit un estil de vida de classe privilegiada. El nou bufet permetrà tractar casos d’un perfil sòcio-econòmic humil. Es tracta d’anar a favor dels bons, com bé recalca el títol de l’spin-off, i dels invisibles, i per això les tres protagonistes no sols són dones (un tret que ja era distintiu de la sèrie anterior), sinó que no encaixen amb el model de dona preferit per les cadenes nord-americanes: una és massa gran, l’altra és negra i la darrera és lesbiana. El fet que The Good Fight s’emeti en un servei de streaming (CBS All Access, aquí s’emet a Movistar+) facilita aquest atreviment, però no per això és menys benvingut. Aquest spin-off donarà guerra.

Subscriu-te a El Temps i tindràs accés il·limitat a tots els continguts.