Turisme cultural

Fires i productes

Mallorca són també els seus productes. Cada poble o ciutat s’ha volgut especialitzar, no només en els últims temps, a difondre i promocionar el consum d’uns determinats menjars, peces de vestir, eines i tot d’un seguit de béns que fan coincidir la seva difusió amb les fires locals, vertaderes dinamitzadores de l’economia i de la cultura. 

Segueix-nos a Facebook per assabentar-te dels nostres darrers reportatges

L’economia de la Mallorca moderna ha canviat profundament durant els últims cent anys. El turisme ha tingut un poder transformador majúscul; ha esdevingut allò que es coneix com un “monocultiu econòmic”, que tanmateix, i per fortuna, no ha aconseguit arrasar-ho tot. Això fa que, en part, moltes indústries hagin desaparegut o s’hagin hagut de refer, sovint dins la dinàmica d’una recuperació de l’artesania en clau més aviat localista, però de cara a l’exterior, tot buscant que la marca “Mallorca”, acompanyada d’un ressò d’autenticitat, ajudi a la projecció i l’èxit dels seus productes. Cada poble o ciutat pot haver tingut en ...

Subscriu-te a El Temps i tindràs accés il·limitat a tots els continguts.

Ja ets subscriptor? Accedeix-hi