
27 DE MAIG DEL 2014  EL TEMPS 5

El conseller de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, Francesc 
Homs, va criticar la setmana passada amb contundència la intenció del 
Govern de l’Estat, que pretén suprimir un dels dos múltiplex de TDT que 
gestiona la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. Cada múltiplex 

inclou quatre freqüències. Actualment Televisió de Catalunya només n’ocupa 
una, del segon que té adjudicat, per la qual es pot veure la programació de TV3 
en alta definició. La Generalitat i la mateixa Corporació en reservaven dues més 
per permetre la reciprocitat tant amb Canal Nou com amb IB3, la Televisió de les 
Illes Balears. Canal Nou ha estat suprimida pel Govern valencià, però els partits 
ara en l’oposició ja han avisat que, si guanyen les pròximes eleccions al Parlament 
Valencià, recuperaran el canal públic i emetran íntegrament en català. Per tant, la 
iniciativa del Govern de l’Estat també podria impedir la recepció de TV3 al País 
Valencià.

Portaveus del Govern de Mariano Rajoy han afirmat que de cap manera la jugada 
es pot considerar “política”. Que només es tracta d’un ajustament “tècnic” a instàn-
cia de la Unió Europea, que ha demanat que la telefonia mòbil ocupe un espai que 
ja li havia estat adjudicat inicialment. Una vegada més, doncs, el problema, com en 
el cas dels canals de televisió privada per TDT, és atribuïble als errors o a les in-
consciències del Govern de José Luis Rodríguez Zapatero, que és qui va decidir les 
actuals concessions. Aquesta explicació és, d’entrada, raonable. Tan raonable com 
considerar que el Partit Popular aprofita les aigües remogudes per capturar els peixos 
que li interessen. Que la selecció de la víctima no és ni arbitrària ni casual.

Com no es pot veure intenció i maldat polítiques en les actuacions d’un partit 
que va definir fa temps tant la televisió com l’escola catalana com “el viver” d’in-
dependentistes contra el qual creu prioritari actuar? Va ser la FAES qui va marcar 
els objectius contra el “procés secessionista” català... La mateixa filtració de la 
notícia en campanya electoral fa pensar que el Govern de Mariano Rajoy volia 
llançar un missatge de complicitat al seu electorat més combatiu. Atacar TV3 és 
una prioritat i, a més, dóna vots segons en quin electorat espanyol. Com no es pot 
considerar que hi ha intenció política en un partit que tant al País Valencià, com a 
les illes Balears i a Aragó ha iniciat una ofensiva per debilitar el català a l’escola 
o als mitjans de comunicació, per fragmentar-lo i per reduir-lo al folklore allà on 
començava a donar senyals de vitalitat? La persistència selectiva, amb caràcter 
obsessiu, no és cap casualitat. Diga el que diga el PP.

Persistència selectiva

Un dels objectius que s’ha marcat EL TEMPS en aques-
ta etapa que acabem d’obrir és millorar encara més 
la qualitat i el prestigi que l’han caracteritzat en els 
seus 30 anys de vida. Amb aquesta intenció, a partir 
d’aquest número inclourem en les nostres pàgines amb 
una periodicitat que volem consistent uns quaderns de 
16 pàgines confeccionats amb els reportatges i les 
entrevistes més destacats de Der Spiegel, el setmanari 
alemany de referència. En un futur, a més, hi afegirem 
els dossiers més interessants que publica una altra 

publicació del més alt prestigi: The Economist. Són dues aportacions imprescin-
dibles per enfortir encara més l’interès periodístic d’EL TEMPS.

Als nostres lectors

Editorial

Referents europeus

Direcció, administració, publicitat i vendes: 
Octubre Centre de Cultura Contemporània. 
Carrer de Sant Ferran, 12. 46001 València. 
Telèfon: 963 535 100. Fax: 963 155 165.
Redacció de Barcelona: Rambla de Catalunya, 121,  
1-2, esc. esquerra. 08008-Barcelona.
Telèfon: 932 384 262. Fax: 932 384 263.
Redacció de Palma: Carrer de l'Almudaina, 8 entresòl-
dreta. 07001-Palma.
Telèfon i Fax: 971 720 763.
Web: http://www.eltemps.cat
Correu electrònic: eltemps@eltemps.cat
Subscripcions: 902 131 025. 
subscripcions@eltemps.cat

Edita: Edicions del País Valencià, SA.
President del consell d’administració: Eliseu Climent.

Director general: Vicent Sanchis.
Director de continguts: Àlex Milian.
Coordinadora: Sumpsi Palau.
 
Redacció de València: Xavier Aliaga, Víctor Maceda 
i Violeta Tena.

Redacció de Barcelona: Gemma Aguilera i Àlex 
Milian.

Redacció de Palma: Miquel Payeras.

Producció: Ana Vanesa Prieto (maquetació i gràfics).

Rúbriques: Sebastià Alzamora, Oriol Amat, Joan-
Anton Benach, Xavier Bru de Sala, Toni Canyís, 
Muriel Casals, Agustí Colomines, Salvador Cot, Martí 
Domínguez, Jaume Fàbrega, Llibert Ferri, Josep Gifreu, 
Àlex Gorina, Eva Javier, Alfons Llorenç, Glòria Marcos, 
Júlia Marhuenda, Ricard Mas, Andreu Mas-Colell, Joan 
F. Mira, Joan Nebot, Roger Palà, Marta Pessarrodona, 
Josep Ramoneda, Ferran Sàez Mateu, Josep Maria 
Terricabras, Ramon Tremosa, Vicenç Villatoro, Xavier 
Vinader.

Col·laboradors: Albert Aguilera, Laura de Andrés, 
David Garrido, Salva Giménez, Ricard Gonzàlez, Joan 
Antoni Guerrero, Rossanna Melià, Pelai Pagès, Óscar 
Palau, Cèsar Palazuelos, Juli Peretó, Josep Piera, Carles 
Pont, Cristina Simon, Lluc Soler, Nicolàs Tomás, Àlvar 
Valls, Sergi Vicente.

Traductors: Paula Arnas, Alba Collado, Arnau Figueras, 
Núria Molines, Maria Vilella.

Col·laboradors gràfics: Agència Efe, Tina Bagué, Fer, 
Salvador Llosà, Toni Payà, Jordi Play i Prats i Camps. 

Disseny: Ana Vanesa Prieto.

Disseny de la capçalera: Enric Satué.

Disseny de la portada: Toni Payà.
Foto portada: Efe.

Publicitat i promoció: Salva Martínez (València). 
Tel.: 963 535 100. Gemma Garrido i Zaida Torregrosa 
(Barcelona). Tel.: 932 384 262.

Nous projectes: Zaida Torregrosa 

Subscripcions: Susanna Alacreu 

Administració: Pilar Martí i Quica Sena.

Fotomecànica i impressió: Rotimpres.
Aiguaviva (Gironés).

Dipòsit legal: V-853-1984.

Cap part d’aquesta publicació no pot ser reproduïda per cap 
mitjà: mecànic, fotoquímic, electroòptic, magnètic, de fotocòpia, 
ni de cap altra mena, sense permís de l’editor.

Amb el suport:


