Els ‘foodies’

Segueix-nos a Facebook per assabentar-te dels nostres darrers reportatges

Els foodies −de l’anglès food, ‘menjar’− són moda. Són persones que acudeixen als restaurants i pengen les fotos que fan a les xarxes socials, particularment a través de pagines o de l’aplicació de fotografia Instagram. Alguns tenen una gran influència, i solen ser convocats −i pagats− pels patronats o oficines de turisme a fi de difondre la gastronomia d’una zona.

En tot cas hi veig un problema: solen estar més atents a la cuina d’autor, moderna i de fusió i als seus aspectes visuals que no pas a la cuina tradicional. Fa la impressió que, més que cercar plats bons, busquen plats atractius. De fet, moltes de les seves fotos són muntatges visuals, com una mena de food art en fotografia.

No obstant això, gràcies a les xarxes socials, el món gastronòmic està al corrent de tot. Ens ho demostren alguns perfils a Instagram. Els primers superen els 150.000 seguidors. Laura López, per exemple, és la instagramer de moda. El seu perfil és un esclat de colors. Es defineix com a “Food Stylist” i totes les seves fotos de plats són espectaculars. En cuida tots els detalls al màxim i és una de les pioneres en el món del food photography. Acaba de publicar un llibre (ArteFoodie) en el qual es poden veure les seves millors creacions. Delicious Martha en té uns 157.000. Cadascuna de les fotos que publica en el seu compte d’Instagram és una obra d’art. Josep Pitu Roca ens ensenya alguns dels millors vins al seu Instagram. Com a sommelier, té coneixement enològic i explica en un llenguatge molt pròxim al consumidor les característiques dels grans vins.

Subscriu-te a El Temps i tindràs accés il·limitat a tots els continguts.